22 Ekim 2013 Salı

kapitone bebek ceketi yapım aşamaları - 1


Dikişinden ve paylaşımından büyük keyif aldığım ve önceki yazımda sözünü ettiğim kapitoneli bebek ceketi tamamlandı sayılır. Aşamalar Burda dergisindeki sıraya göre yapıldı. Aslında bu bir öğretici sayılmaz, sadece ne kadar keyifle hazırladığımı görün diye paylaşmak istedim. Örneğin yukarıdaki fotoğrafta elimin ve telefonun gölgesine bile dikkat etmemişim. Ne kadar konsantre olmuşsam! Kalıp çıkardıktan sonra kumaşı fazlaca pay vererek biçmek gerekiyor. Ben biraz abarttım, daha önce yaptığım kapitonelerin, kumaşı ne kadar topladığını gördüğüm için. Bunda pek toplanma olmadı. 



















Kapitoneyi yapabilmek için önceden kumaşın dış yüzeyine dikiş hattını çizmek gerekiyor. Elimde (ve tuhafiyelerde) bulunan tüm alet-edevatı (sabun, sabun kalem, çizgi ruleti,  kalem tebeşir v.s.) bu işe sevk            ederek çizimlerimi yaptım. İki saatimi aldı. Bu arada önceki yazımda söz etmiştim. Kullanılan malzeme dokuma tela olmayacak. Ben sıkıştırılmış elyaf kullandım. Gayet iyi oldu. Google'dan aradığımda ise kapitone çizgileri belirlenmiş yapışkanlı elyaflar (ya da her neyse) gördüm. Ankara'da onu bulabilme olasılığı ise Kızılay'da yürürken Angelina Jolie ile karşılaşma olasılığı kadar bile değil. 


Neyse, makinemin IDT ayakları sayesinde belki, zorlanmadan kapitoneyi yaptım. Kullandığım üst kumaş, daha önce bizim kızlara jile diktiğim ince fitilli kadife. Çok bereketli imiş kullan kullan bitmedi. İyi bir seçim miydi? Hayır. 1 yaş için minicik bir ceket dikiyorsanız daha ince kumaş kullanmak lazım.  Astar tela v.s. derken kalınlık artıyor.


Kapitone yaptıktan sonra yeniden kalıpları kumaşa yerleştirip bu kez de 1,5 cm dikiş payı ile kestim. ( Bana göre bu kadar dikiş payı fazla olmakla beraber, dikişi bitirene kadar kapitone dikişlerinin atmaması için mecburdum.)


Astar için, yine yelekte de kullandığım flannel kumaşı kullandım. Bebe pazen de diyebilirsiniz, bence sakıncası yok:) Astar da yine bağımsız olarak kesilip dikildi. Asıl kumaşı astarın üzerine koyarak birebir aynı kesilmesine  dikkat ettim tabii. 


Kapitonelenmiş tüm parçalar da dikişle birleştirildi, kollar verev olduğu için esnemesi amacıyla çıtlatıldı. Burda kol kalıbının biraz daha geniş olabileceğini hatırlatmalıyım. Kapitone ve astar iyice daraltıyor çünkü kolu.


Astar kapüşon astara, kapitone kapüşon da kapitone kumaşa eklendi, tabii ki dikiş işaretlerine azami dikkat edilerek...


Hem astarda hem de kumaşta, kapüşon dikişinin üstünden, başlangıç noktasından iki üç cm içeriden çıma benzeri bir dikiş de geçtim. Dergide "dikiş paylarını açın ve ütüleyin" diyordu ama böylesi daha iyi oldu gibi...


Vee bir kahve molası ile devamı bir sonraki postta...

2 yorum:

  1. Bunu giyecek olan çocuk çok şanslı :) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehil Keyif, teşekkürler. Tüm çocuklar şanslı olsun.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...