15 Eylül 2012 Cumartesi

minik elbise - öğretici (tutorial) bölüm - 3


Üst beden bittikten sonra etek için 120x30 büyüklügünde bir etek keserseniz, büzgülü etek olarak ekleyebilirsiniz. (Ben daire biçiminde kestiğim için büzgü yapmadım. Yalnızca kumaşın kenarını üst bedenin alt kısmına yedirebilmek için tek sıra büzgü dikişi yaptım.)


Etek kısmının açık olan uçlarını birleştirmeden önce ütü ile 1,5-2 cm olacak şekilde iki kez içeri katlıyorum.




Düğme ve ilik patı için yeterli bir açıklık (10-15 cm) bırakıyorum. 


Katlanmış ve düğme patı oluşturulmuş kumaşın dikilecek hattını belirleyip alttan başlayarak dikiyorum, yani içeride pay olarak çok kumaş kalıyor.


 Düğme ve ilik için serbest bırakacağım 10-15 cm. lik açıklığa kadar dikiyorum.


 Görünüm :


İçerde de böyle:


Düğme açıklığını sabitlemek için enine iki sıra dikiş geçiyorum tam yırtmacın bittiği yere, fotoyu uçurmuşum.
Geride kalan gereksiz kumaşı kesip katları birlikte  sürfile yapıyorum.


Enine dikiş burada daha belirgin


Sürfile yapılmış hali:


Daire etekte etek baskısı çok geliyor bana, Kumaş verev olduğunda incecik katlayıp dikmek çok kolay oluyor.


Katlarken veya dikerken hafifçe esnetirseniz daha güzel sonuç alınıyor.



  Dikmeden önce katlama yerindeki fazlalığı verev olarak kesiyorum.


Kumaşın tersinden,


elimle yönlendirerek ve hafifçe esneterek

 etek baskısını yapıyorum.


 kumaşın vereve denk gelmeyen kısımları var daire etekte, orda biraz zor oluyor.  Ama daire olmayıp düz olarak kesilmişse etek zaten dümdüz dikildiği için çok daha kolay bir baskı olur.

 

Daire eteğin bu şekilde bitişi birez volanlı gibi oluyor ama ütüleyince düzeliyor. Dediğim gibi düz etekte bu olmuyor.


 Hem etek hem de üst bedeni tam orta kısımlarını ve eteğin yanlarını  işaretliyorum. Etek ile üst bedenin tam üstüste oturması için. Yani eteğin bel kısmını 4 eşit parçaya ayırıyorum toplu iğne ile. Tebeşir ya da sabun ile işaretleyebilirsiniz.


Eteği üst bedene iğneliyorum. arkadan başlayarak. ilk işaret üst bedenin kol altı dikişi ile denk olacak şekilde, ortalar da  ortaya denk.


Tabii bu arada astar açıkta duracak yalnızca kumaşları birleştiriyoruz. Kenarların birleşimi daire etekte böyle verev kalıyor dikerken gizliyoruz.


Her bir 1/4 lük kısmı birbirine yedirmek suretiyle eşitliyorum.


ve iğnelerle tutturarak dikiş çekiyorum.


Bitişe gelince geri dikişle sağlamlama yapıyorum.


Astarı dikişler birbirine gelecek şekilde bedene iğneliyorum ve elde ya da makinede bastırıyorum. Elde dikmeyi sevmediğim halde daha güzel olduğu için elde dikeceğim. 


 Astarın tamamı iğnelenmiş halde:


Yüzünden görüntü:


Bitmiş hali de başka zamana kalacak, yorulmuşum.

4 yorum:

  1. Ay ust beden icler dislara cikarken heycanlandim resmen:))) gerilim filmi gibi, citlatiyoruz, verev kesiyoruz esniyor filan.. bir de utu girdi isin icine. son 6 aydir utu kullanmadigimi dusununce agirlik coktu:))) biraz nutella yiyip tekrar okumayi dusunuyorum:)) cok guzel anlatim o ayri:)

    YanıtlaSil
  2. Yok yok morkuyun bunu sayma(m). Vallahi sırf olsun diye bu tutoriali yaptım ama yazarken ben bile daraldım. Belki bir iki noktası gene de işe yarar diye de yayınladım ama yapmak istediğim bu değildi. Mesela Cath Kidston çanta tutorilimi kendim de başarılı bulmuştum. Belki daha basit ve anlaşılır fotolarla bir daha yaparım. Olmadı özel anlatırım.
    Teyel, bol teyel nefretim. Çcok giysilerinde gerek yok bence. Tüm dikiş paylarını aynı yaparsan ve makinede kendine göre bir dikiş payı edinirsen, sabuna bile gerek kalmıyor ama sen çiz yine de. Dikerken hizalamak için iğneye değil kumaş kenarı ile ayağın birbirine uzaklığına bakarım. Makinende eğer üst tablada çizgiler var onu baz alabilirsin. 1,5 cmlik dikiş payı için 5/8 lik çizgiyi kullanırsın mesela.

    Her bebeğin kendi kitabı ile dünyaya geldiğini sanıyorum. Ferber'e de selam.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir anlatım olmuş gerçekten, ellerinize yüreğinize sağlık, sizi takibe aldım bundan sonra güzel paylaşımlarımız olur inşallah, bana da beklerim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yuyalim sende ne cevherler varmış, bizim haberimiz yokmuş.....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...