27 Kasım 2011 Pazar

Bıdık bir çanta


Yine Rusça bir blogda gördüğüm kozmetik çantasından esinlenerek yaptığım çanta, çok bıdık bi şey oldu. Bu kadar küçük tasarlamamıştım gerçi...

Dikiş ile ilgili yerli, yabancı blogları dolaşmaktan çok keyif ve ilham alıyorum ve görüp beğendiğim her şeyi dikmek istiyorum.Tam zamanlı bir işte çalışırken yoğun dikiş zor olsa da akşamları ve hafta sonları dikiş bana terapi gibi geliyor.


Neyse, dikişte en çok yapmak istediğim şey Türkiye'de henüz yaygınlaşmamış olan quilting. Türkçe'deki yorganlama terimi tam olarak quilting'i karşılamıyor diye düşünüyorum. Bildiğiniz gibi patchwok (kırkyama) tamamen elde yapılıyor, yorganlaması da dahil.Oysa quilting hem kumaşları birleştirme aşamasında hem de yorganlama aşamasında makine ile yapılıyor. Tabii bahsettiğim şey çoğunlukla free motion quilting (serbest yorganlama)


Bazı küçük denemelerim olsa da sonuç henüz tam olarak istediğim gibi değil. Bu yüzden şu sıralar evdeki tüm kumaşları kullanarak birşeyler dikme ve artacak kumaşları da quilting çalışmalarımda kullanmak üzere biriktirme gayreti içerisindeyim. Bu elbiseler de bu amaca hizmet etmek üzere dikildi.


Yeni çalışmalarda görüşmek üzere hoşça kalın.

4 yorum:

  1. Bu elbiselerden de bizim bocuge dikmem lazim :) Ama once oturup dikis makinesini kullanmayi ogrenmem lazim, elde dikmesi epey uzun suruyor :(

    YanıtlaSil
  2. Berceste, teşekkür ederim. Elde dikmek çok zor değil mi? Makine kullanmak çocuk oyuncağı. Kim bilir belki elimdeki kumaş stoğundan böcüğe de bir elbise çıkar, yaza doğru. Ölçüler için dikisterapi@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir blogmuş burası,ne cici şeyler dikmişsiniz.Yaptığınız işleri çok basitmiş gibi anlatmışsınız, nerdeyse bende dikebilirim bunları diye ,makina almaya koşucam.Elbiseler çok cici kızım olsaydı bunlardan biri için sıraya girebilirdim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hümeyra teşekkürler, adımda yer aldığı gibi terapi oluyor bana. Çok basit ya da zor, kişiye göre değişiyor elbette. Yaptığım şeyler en azından, çok zor değil. Biraz cesaret belki ama benim için çok rahatlatıcı. Hiç yatkınlığınız yoksa tamam da biraz el becerisi ve sevgi varsa başlamaya değer bence. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...